Jak wyćwiczyć mięśnie brzucha.

By | 05:50 12 Komentarze
Chyba każdy z nas chce być szczupły i wysportowany. Nieważne czy jesteście płci pięknej czy też męskiej, mięśnie brzucha były, są i będą pożądane jako jeden z symboli zdrowia i siły. Osoba z "brzuszkiem" uważana jest raczej jako leniuszek i fan fast-foodów. Mięśnie brzucha nie są proste do wyćwiczenia, składa się na to wiele czynników. Same ćwiczenia nie wystarczą do wypracowania płaskiego i silnego brzucha. Chcąc wypracować ładne mięśnie brzucha należy pamiętać o diecie i ćwiczeniach cardio. Niewątpliwie jedną z najważniejszych zasad mających nas przybliżyć do płaskiego i wyrzeźbionego brzucha jest konsekwencja.  

DIETA

W swojej diecie spożywamy przeciętnie 3 duże posiłki. Niestety jest to droga donikąd ponieważ powinniśmy zjadać 5-6 posiłków dziennie mniej obfitych lecz z mniejszymi odstępami pomiędzy nimi. Zjadanie 3 posiłków powoduje, że organizm czekając na następny posiłek zaczyna magazynować kalorie z jedzenia w postaci tłuszczu. Często zdarza się też, że jesteśmy głodni pomiędzy posiłkami. Niestety to też negatywnie wpływa na nasz organizm ponieważ nasz mózg jest w tym momencie niczym człowiek chcący przetrwać za wszelką cenę i zaczyna magazynować tłuszcza "na wszelki wypadek", gdyby przyszło znów głodować naszemu organizmowi. Należy pamiętać, także że nie wystarczy nic nie jeść żeby pozbyć się tkanki tłuszczowej na brzuchu. Nasz organizm nie jest przystosowany do tak radykalnych działań. Dzieje się tak ponieważ tarczyca w przypadku drastycznego spadku spożywanych kalorii spowalnia nasz metabolizm. W związku z tym zmniejszanie ilości kalorii musi przebiegać stopniowo. Należy ograniczyć spożycie węglowodanów złożonych, takich jak makaron i chleb. Zamiast tego należy spożywać duże ilości owoców i warzyw.

TRENING

Dużo jest zwolenników, że można osiągnąć płaski brzuch w przeciągu 3 tygodni czy nawet 2 miesięcy. Niestety nie jest to możliwe. Redukcja tkanki tłuszczowej wymaga czasu. Im szybciej schudniemy tym większy będzie efekt jo-jo. Optymalna utrata wagi to około 1kg tygodniowo. Stopniowe odchudzanie jest zdecydowanie zdrowsze a efekty długotrwałe. Musimy pamiętać, że najważniejsza jest konsekwencja. Jeżeli będziemy ćwiczyć nie regularnie to efekty będą zdecydowanie mniejsze. Potrzebne jest duże samozaparcie by wytrwać w postanowieniu. Poniżej przedstawię mój autorski program ćwiczeniowy na mięśnie brzucha. Program należy wykonywać :
  • Początkujący - 3 razy w tygodniu
  • Średnio zaawansowani - 4 razy w tygodniu
  • Zaawansowani - 6 razy w tygodniu
Osoby początkujące powinny wykonywać 2 powtórzenia całego układu zaczynając od środka(Plank-Deska), natomiast osoby czujące się bardziej na sile mogą wykonywać 3 powtórzenia całego układu. 


Macie jakieś spostrzeżenia dotyczące treningu?? Z chęcią wysłucham jakiś propozycji zmian. Będziecie ćwiczyć moim planem?? Liczę na komentarze
Nowszy post Starszy post Strona główna

12 komentarzy:

  1. fajne cwiczenia

    http://laninatosia.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  2. fajne ćwiczenia :)
    Obserwuje licze na to samo :)
    http://dominikax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo przydatny post :D ja już obs
    pozdrawiam :*

    http://kajfikandchowan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe ćwiczenia. I wiele ważnych informacji : ) ja już obserwuję

    OdpowiedzUsuń
  5. ćwiczenia zaczynamy w...kuchni, dieta to 60% sukcesu reszta to ćwiczenia - ja chciałem iść na skróty, nie udało się :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Genialne ćwiczenia, bardzo mi się przydały :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo przydatne ćwiczenia, dzięki...

    OdpowiedzUsuń
  8. Super ćwiczenia. Niby klasyka, ale skuteczność 100%.

    OdpowiedzUsuń
  9. Skorzystam. Akurat szukam motywacji do ćwiczeń!

    OdpowiedzUsuń
  10. Przydatne porady :) Przyda mi się to na pewno :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Super przydatne informacje :) Dzięki wielkie :)

    OdpowiedzUsuń

Recent Comments